Yoga för golfare

Nu fortsätter vi för golfen och vårt välbefinnandes skull!

Förbered kroppen genom att öka din rörlighet och styrka. Detta ger störst möjlighet att inom golfen repetera sving efter sving och därmed spela en stabilare, bättre och roligare golf. Väldigt många golfare begränsar sin kapacitet genom bristande rörlighet, den rörligheten bearbetar vi och förbättrar under dessa yogapass. Det krävs inga förkunskaper, bara ambitionen att förbättra sin rörlighet och golfprestation. Poängen är inte att gå ner i spagat eller slå knut på oss själva utan att vi ska öka vår balans och rörlighet. Denna form av yoga inriktar sig även på andning och fokus i nuet, vilket förbättrar rutinen och hanteringen vid stressade situationer. Exempel på dessa är Utslaget på 1:a tee eller den korta birdieputten vilka gärna får pulsen att öka.

Även bra för dig som:

  • Vill ha ett bra komplement till andra träningsformer.
  • Spenderar mycket tid framför datorn eller i bilen och behöver sträcka ut.
  • Vill ha långa, slanka muskler och bättre hållning.
  • Behöver stressa ner och vill lära dig koppla bort omvärlden.
  • Vill bli ha bättre balans och fokus i ditt övriga liv.

Vi tränar barfota och med löst sittande kläder. Medtag egen yogamatta.

Observera att yogan kan vara fysiskt krävande och inte motsvarar sjukgymnastik och/eller rehab. Konsultera gärna med din sjukgymnast om du känner dig osäker.

Yogainstruktör: Carolin Nilsson Wahlgren

Tisdagar på följande datum: 27/11, 28/11, 5/12, 12/12, 16/1, 30/1, 6/2, 13/2, 27/2, 6/3, 20/3, 27/3

Tid: 18.00-19.00

Pris: 995kr

Plats: Kungshögskolan Oxie, Lerbäcksvägen 15 Oxie

Läs mer om Yoga

Anmälan görs online nedan eller till Martin Olsson
Tel: 0739-790916
E-mail: martin.olsson@pgasweden.com